voorbeelddenkers_karin

1961 Karin Ridderhof

Op de basisschool had ik geen leerachterstand, sterker nog, als ik mijn werk af had, mocht ik de kinderen helpen die moeite hadden met rekenen en lezen. Blijkbaar kon ik al op zeer jonge leeftijd mijn leer’methode’ succesvol overbrengen.

Hoewel ik leergierig en absoluut niet werkschuw ben, heb ik heel lang het gevoel gehad dat er meer in zat dan er uit kwam. Ik heb een brede interesse en veel vaardigheden ontwikkeld, maar desondanks heb ik lang niet geweten wat mijn talent en passie is.

Hoe enthousiast ik ook aan een nieuwe baan, opleiding of cursus begon, iedere keer weer kreeg ik het gevoel dat ik niet op mijn plek zat en kon ik, na verloop van tijd, nog maar weinig voldoening en inspiratie halen uit mijn werk.

Het frustreerde me; ik wist niet wat ik over het hoofd zag of verkeerd deed. Na een loopbaan van 30 jaar had ik nog steeds niet het gevoel op mijn plek te zitten en zag ik mezelf steeds meer als een buitenbeentje met een slinkend zelfvertrouwen en zelfbeeld. Als klap op de vuurpijl raakte ik mijn baan kwijt. Dit was het alombekende geluk bij een ongeluk. Nu had ik de tijd om tot op de bodem uit te zoeken wat nou wel ‘mijn plek’ was en waarom het steeds ‘niet goed’ ging.

“Jij bent een beelddenker”. Mijn coach had nog geen kwartier nodig om tot deze conclusie te komen.

“Talent wordt gratis meegeleverd om te zorgen dat je gemakkelijk en volledig tot je recht komt.”

Die ontdekking heeft mijn hele leven in een ander licht gezet. Ik deed niets verkeerd, ik deed alleen niet het goede! Ik was wel gemotiveerd, maar de passie ontbrak. Ik deed wat ik goed kon, maar gebruikte mijn talent niet!

Het talent dat zich al zo vroeg openbaarde. Wat ik als kind al zo speels, spontaan en succesvol deed. Namelijk met het grootste plezier en geduld ‘kleinere kindertjes’ helpen met leren lezen en rekenen. Gelukkig slijt talent niet en is mijn passie alleen maar groter geworden, nu ik uit eigen ervaring weet hoe je wel volledig tot je recht kunt komen.

Daarom ontwikkelde ik een unieke succesvolle trainingsmethode die een tijdelijke leerachterstand gemakkelijk omzet in een levenslange voorsprong. Ik hoop met heel mijn hart dat ik hiermee kinderen kan behoeden voor een jarenlange vertraging in de ontwikkeling van zichzelf en hun talent, zodat ze veel eerder in hun ‘element’ komen.

Wil je meer lezen over de inhoud van mijn trainingen klik dan hier. Als je een vraag wilt stellen of een afspraak wilt maken, klik dan hier.